Együtt lépünk a középiskolába
2018. május 17-én és 18-án került megrendezésre az Együtt lépünk a középiskolába jó gyakorlat újabb alkalma.
2018. május 17-én és 18-án került megrendezésre az Együtt lépünk a középiskolába jó gyakorlat újabb alkalma.
Csütörtökön egy másfélórás ismerkedős blokkal nyitottuk a közös munkát. A csapatépítő játékok intenzív érzéseket váltottak ki mindenkiből. Érzéseink megfogalmazása, azok kimondása, illetve a pályaválasztással, továbbtanulással kapcsolatos helyzetekbe illesztése nehéz feladat volt.
A következő programpontokon osztályfok szerinti bontásban vettek részt a diákok. A 8. osztályosok a Ráhangolás program Feltalálom magam önismereti elemeit dolgozták fel. A tanulóknak meg kellet fogalmazniuk erősségeiket, gyengeségeiket.
A 7. osztályos tanulók arra keresték a választ, hogy miben ügyesek, milyen szakmák érdekelhetik őket.
A három órakor kezdődő foglalkozáson az iskola pszichopedagógusa konkrét játékos helyzeteken keresztül segítette az integráltan tanuló 8. osztályos diákjainkat a közösségben való együttműködés megtapasztalására.
A 7. osztályos logopédiai osztályban, illetve az integráltan tanuló diákok és szüleik a szakszolgálat által szervezett pályaorientációs előadáson vettek részt.
Délután fél ötkor ért véget az Együtt lépünk a középiskolába program kötött része. Ezután a kollégista diákokkal való kötetlen ismerkedés következett a jó hangulatú fagyizás során.
Pénteken a 7. osztályos diákok A Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakgimnáziumába látogattak el, ahol édesipari termékkészítő gyakorlati órán vettek részt. A diákok nyalókát, csokoládét készítettek.
A 8. osztályos tanulók eközben tovább folytatták a munkát. Olyan prezentációt kellett szerkeszteniük, amelyben felsorolták, majd részletesen ki is fejtették erősségeiket.
Bognár Erik
Kaposvár, 2018. május 24.
Címkék: duráczky együtt lépünk a középiskolába integráció átvezetés logopédia jó gyakorlat utazótanárok